Lapiniai kale kopūstai

Kale kopūstai – tai lietuviškai vadinami lapiniai kopūstai. Sveikuolių pasaulyje jie dar vadinami vegetarų jautiena, žalumynų karaliumi ar net maistinių medžiagų bomba. Ši daržovė yra laikoma viena naudingiausių žmogaus organizmui. Labai populiari daržovė Airijoje ir kitose vakarų Europos šalyse; dar pietinėse JAV valstijose. Pasaulyje kale kopūstas yra itin populiari smūčių, daržovių sulčių, sveikų užkandžių ir patiekalų gamybos dalis. Šis kopūstas itin vertinamas dėl vitaminų, mineralų ir kitų organizmui būtinų medžiagų gausos. Kale lapinių kopūstų būna keletas atmainų.

Faktai apie šį neįprastą lietuvių ausiai kale lapinį kopūstą:

  • kele-kopustasGausu geležies. Vienoje lapinio kopūsto kalorijoje yra daugiau geležies nei vienoje jautienos kalorijoje. Geležis itin svarbi hemoglobino gamybai, deguonies gabenimui į įvairias kūno dalis, ląstelių augimui bei tinkamai kepenų veiklai.
  • Didelis kalcio kiekis. Vienoje kopūsto kalorijoje yra daugiau kalcio nei vienoje pieno kalorijoje. Kalcis padeda palaikyti sveikus kaulus, gali apsaugoti nuo osteoporozės.
  • Labai daug vitamino K. Vartojant maistą, gausų šio vitamino, galima išvengti vėžinių susirgimų. Jis taip pat svarbus normaliai kaulų sudėčiai ir kraujo krešulių prevencijai. Padidintas vitamino K kiekis gali padėti sergantiems Alzhaimerio liga.
  • Itin daug vitamino A. Šis vitaminas labai naudingas gero regėjimo palaikymui, sveikai odai, taip pat gali padėti išvengti plaučių ir burnos ertmės vežinių ligų.
  • Gausu vitamino C. Jis itin svarbus stipriai imuninei sistemai, greitai medžiagų apykaitai bei kūno hidratacijai palaikyti.
  • kale-lapinis-kopustasLabai mažai kalorijų, gausu ląstelienos ir nulis riebalų. 1 puodelis (~70g) šios daržovės turi 36 kalorijas, 0 gramų riebalų ir 5 gramus ląstelienos, suteikiančios sotumo jausmą ir padedančios įveikti virškinimo sistemos negalavimus.
  • Puikus detoksikuojantis produktas, gausus antioksidantų. Jame gausų ląstelienos ir sieros – organizmą valančių ir tinkamą kepenų darbą palaikančių medžiagų. Šioje daržovėje esantys karotinoidai ir flavonoidai gali būti itin reikšmingi vėžinių ligų prevencijai.
  • Naudingas priešuždegiminis produktas. 1 puodelyje šio produkto yra 10% omega-3 riebalų rūgščių dienos normos. Omega-3 riebalų rūgštys padeda išvengti artrito, astmos ir autoimuninių sutrikimų.
  • Padeda palaikyti sveiką širdį. Kale lapinio kopūsto vartojimas gali padėti sumažinti blogojo cholesterolio kiekį kraujyje.

 

 

Sveikuolių traškučiai iš lapinių kale kopūstų

sveikuoliu-cipsaiKale lapinių kopūstų lapus nuplėšykite (arba nukarpykite) nuo storo koto, ir supjaustykite gabalais (traškučių dydžio – tik ne per mažais, nes kepdami lapai trauksis).

Nuplaukite lapus ir labai gerai nusausinkite (daržovių džiovyklė tam labai tiks). Tada paskleiskite lapus į skardą, išklotą pergamentiniu popieriumi, pašlakstykite šaukštu alyvuogių aliejaus ir pabarstykite trupučiu druskos bei pipirais.

Šaukite į orkaitę, įkaitintą iki 150C ir kepkite apie 20 min., arba kol lapeliai visiškai išdžius, bet nepradės svilti kraštai. Patiekite iškart!

Šaltinis: Nidos Receptai, FitFood

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.